صدور آنلاین بیمه موبایل
هزینه سنگین تعویض قطعاتی که گارانتی قبول نمیکند، یکی از بزرگترین نگرانیهای خریداران گوشی، تبلت و لپتاپ است. خوشبختانه بیمه موبایل، تبلت و لپتاپ به عنوان مکمل گارانتی با هزینه مناسب این نگرانیها را برطرف کرده است. بیمه موبایل، تبلت و لپتاپ هزینههای انجام تعمیرات و حتی تعویض موبایل، تبلت و لپتاپ را با توجه به پوششهای خریداری شده، بر عهده دارد.
پوششهای بیمه موبایل، تبلت و لپتاپ
۱. شکست و ضربه فیزیکی
اگر ضربه فیزیکی به موبایل، تبلت و لپتاپ وارد شود، بیمه خسارت را پرداخت میکند، درصورتیکه گارانتی هیچ مسئولیتی را نمیپذیرد.
۲. خسارتهای ناشی از نوسانات ولتاژ برق
خسارتهایی که ناشی از نوسانات جریان برق و یا ولتاژ برق باشد، تحت پوشش بیمه قرار میگیرد.
۳. خسارتهای ناشی از بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و…
بیمه موبایل، تبلت و لپتاپ خسارتهای ناشی از سیل، زلزله، طوفان و رانش زمین، به طورکلی بلایای طبیعی را تحت پوشش قرار میدهد.
۴. سرقت
بیمه خسارتهای ناشی از سرقت دستگاه موبایل، تبلت و لپتاپ را تحت پوشش قرار میدهد.
۵. نفوذ مایعات و آب خوردگی
اگر دستگاه به دلیل نفوذ آب و مایعات به داخل اجزا دچار مشکل بشود، بیمه این خسارتها را جبران میکند.
موارد استثناء بیمه موبایل، تبلت و لپتاپ
۱. خسارتهای عمدی که به دستگاه وارد شود.
۲. خسارت به قاب پشت و روی دستگاه
۳. خسارت واردشده به انواع سیم و کابل
۴. عملکرد دکمه تاچ آی دی قبل و بعد از تعمیر
۵. مشکلات عدم رجیستر در شبکه داخلی
۶. عیوب ذاتی، موارد تحت پوشش گارانتی
۷. خسارتهای وارد شده به لوازم جانبی مانند باطری، شارژر، قاب و بدنه)
۸. هر نوع هزینهای که به منظور سازگار سازی طبیعی سیستم، رفع عیوب کارکر بیسیستم و یا نگهداری عادی اموال مورد بیمه انجام میشود.
۹. عیب و نقص در زیبایی دستگاه مانند خراشیدگی رنگ
۱۰. هر نوع هزینه مربوط به سیستم دادهها و بازیابی دادههایی که در اثر وقوع یک خسارت تحت پوشش از بین رفتهاند.
۱۱. خسارت ناشی از تخلف از قوانین
۱۲. سرقتهای ناشی از جنگ، شورش، اعتصاب، اغتشاش
۱۳. سرقتهای در هنگام آتش سوزی، انفجار، سیل و زلزله
۱۴. خسارتهای ناشی از نصب و تغییر برنامهای نرمافزار
۱۵. سرقتهایی که به وسیله افرادی که با ذینفع در یکجا زندگی میکنند اتفاق میافتد.
نحوه محاسبه و پرداخت خسارت
خسارت کلی (تعویض)
درصورتیکه خسارت وارده به دستگاه غیرقابل تعمیر باشد، دستگاه شما با کسر فرانشیز و نیز کسر استهلاک به ازای هرماه تعویض میَشود. در موارد خسارت کلی، دستگاه معیوب و تمامی لوازم جانبی آن متعلق به بیمهگر هست و در صورت عدم ارائه هریک از لوازم جانبی، ارزش آنها بر اساس قیمت روز بازار محاسبه و به مبلغ فرانشیز اضافه میشود.
خسارت جزئی (تعمیر)
دستگاه معیوب با کسر فرانشیز تعمیر و درصورت موجود نبودن قطعه موردنظر، هزینه خسارت وارده بهصورت نقدی و با کسر فرانشیز پرداخت میشود.
مدارک لازم برای دریافت خسارت
۱. دستگاه معیوب به همراه جعبه، شارژر و سایر لوازم جانبی
۲. اصل فاکتور
۳. اصل بیمه موبایل و تبلت و لپتاپ
تفاوت بیمه موبایل، تبلت و لپتاپ با گارانتی
بیمه موبایل و گارانتی خطرات متفاوتی از یکدیگر را ارائه میدهند. برای مثال؛ گارانتی خطراتی مانند عدم کارایی موبایل، تعویض قطعات را تحت پوشش قرار میدهد. اما بیمه موبایل، تبلت و لپتاپ خطراتی مانند خرابی ناشی از استفاده نادرست کاربر از گوشی، شکستگی، سرقت، آبخوردگی، حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، طوفان و آتشسوزی را تحت پوشش قرار میدهد.
مدتزمان بیمه موبایل، تبلت و لپتاپ
مدتزمان پوشش بیمهنامه یک سال از زمان صدور آن است.
مزایای خرید بیمه موبایل، تبلت و لپتاپ
۱. دریافت و تحویل دستگاه خسارتدیده از درب منزل
۲. پوشش بیمه برای دستگاه نو و دستدوم
۳. جبران خسارت ناشی از سرقت
۴. پرداخت سریع خسارت در صورت غیرقابل تعمیر بودن
۵. انجام تعمیرات با بالاترین کیفیت
۶. امکان ثبت و اعلام ۲۴ ساعته خسارت حتی در روزهای تعطیل
نحوه خرید بیمه موبایل، تبلت و لپتاپ به صورت آنلاین از نمایندگی رسمی بیمه
به سایت sbimeh.ir مراجعه کنید و روی قسمت بیمه موبایل، تبلت و لپتاپ کلیک کنید.
۱. لازم است بدانید با خرید بیمه موبایل، تبلت و لپتاپ تحت حمایت تمامی پوششهای اصلی قرار میگیرید.
۲. ثبت مشخصات فردی: نام و نام خانوادگی، شماره همراه، کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد کنید.
۳. مشخصات گروه کالا: گروه کالا خود را مشخص کنید برای مثال؛ انتخاب موبایل، لپتاپ و یا تبلت. برند کالا، مدل دستگاه، IMEI، شماره سریال و رنگ و قیمت دستگاه خود را مشخص کنید. برای راحتتر وارد کردن اطلاعات بهتر است، توضیحاتی را در مورد برخی اصطلاحات مانند IMEI و شماره سریال دستگاه بدانید.
IMEI گوشی چیست و از کجا پیدایش کنیم؟
شماره IMEI در تلفن همراه بهعنوان شناسه آن دستگاه بهحساب میآید و برای هر دستگاه منحصربهفرد است. اگر گوشی خود را جدیداً خریدهاید، بر روی جعبه بستهبندی محصول هم میتوانید IMEI آن را پیدا کنید. در غیر این صورت با شمارهگیری کد *#۰۶# از صفحه گوشی خود عدد #۰۶#* شماره ۱۵ رقمی دستگاه شما قابلمشاهده است.
شماره سریال لپ تاپ
شماره سریال لپ تاپ اغلب در پشت لپ تاپ و قطعاتی مثل پشت جای باطری و.. قابل مشاهده است.
۵. بارگذاری تصاویر دستگاه: عکس روی دستگاه، پشت دستگاه خود را بارگذاری کنید.
۶. آدرس: آدرس خود را وارد کنید و به صفحه پرداخت آنلاین بروید. پس از پرداخت، بیمهنامه شمابعد از ۴۸ ساعت کاری صادر میشود واز طریق لینک پیگیری بیمه نامه میتوانید اصل بیمه نامه خود را دریافت نمایید.
بعد از ثبت مشخصات شما در سایت بیمه سامان، سفارش شما برای تایید و صدور بیمهنامه حداکثر تا ۴۸ ساعت به شما اعلام میشود.
نتیجه بررسی بیمه به صورت یکی از موارد زیر به شما اعلام میشود:
۱. دستگاه شما تحت پوشش بیمه قرار میگیرد.
۲. صدور بیمهنامه نیازمند اصلاحات است.
مواردی که نیاز به اصلاح دارد به شما اطلاع داده میشود تا صدور بیمهنامه انجام شود.
۳. صدور بیمهنامه امکان پذیر نیست.
در این صورت وجه شما به حسابتان بازگشت داده میشود.
فرانشیز بیمه موبایل، تبلت و لپ تاپ
• خسارت جزئی: ۲۰ درصد مبلغ خسارت قابل پرداخت
• خسارت کلی: ۳۰ درصد مبلغ خسارت قابل پرداخت
نکات مهم
۱. در صورت وقوع خسارت، استهلاک از دستگاه شما کسر نمیشود و پرداخت خسارت به شما تا سقف ارزش روزِ دستگاه، موقع مراجعه به مرکز تخصصی صدور بیمه سامان است.
۲. دوره انتظار برای دریافت خسارت، ۱۰ روز از تاریخ صدور بیمهنامه است.
۳. در صورت انتخاب پوشش سرقت با شکست حرز، فرانشیز خسارت پرداختی ۴۰ درصد ارزش روز دستگاه است. منظور از سرقت با شکست حرز به کار بردن زور، پاره کردن، تخریب، گذشتن از در و دیوار و پنجره بدون کلید است.
۴. اگر پوشش پرداخت دو بار خسارت را انتخاب کنید، فرانشیز نوبت دوم ۱۰ درصد افزایش مییابد.فرانشیز تعمیر و یا تعویض خسارت های جزیی و کلی ناشی از بروز خسارت برای صفحه ی کلید (تاچ) و یا نمایشگر (ال سی دی) گوشی های دارای ال سی دی خمیده (Edge) هستند و سری iPhone x، پنجاه درصد (۵۰٪) خسارت پرداختی است.
جهت صدور بیمه نامه کلیک کنید